Prince of persia Dwa Trony - Opis przejścia gry
2010-01-05 23:57:33
Chapter 01: "Arriving at Babylon’s Shore"
Lokacja: "The Ramparts" (1%)
Lokacja: "The Harbor District" (3%)
Lokacja: "The Streets of Babylon" (4%)
Lokacja: "The Palace Balcony" (5%)
Lokacja: "The Palace" (8%)
Lokacja: "The Throne Room" (9%)
Lokacja: "The Trapped Hallway" (10%)
Lokacja: "The Ruined Palace" (11%)
Lokacja: "The Royal Chambers" (12%)
Chapter 01: "Arriving at Babylon’s Shore"
Tutorial - to głupie po wielokrotnym przejściu poprzedniego księcia - zmuszać nas do przechodzenia pierwszych plansz, w których zbytnio nic się nie dzieje, ale od czegoś trzeba zacząć.
Biegnij na wprost drzwi i naciśnij X (przeturlaj się przez dziurę). Idź w lewo i wdrap się na bloki stojące przy murze. Będąc na poziomie, z którego widzisz co jest po drugiej stronie muru idź dookoła w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara przeskakując na kolejne bloki, lub biegnąc wzdłuż po ścianie. Nad twoją głową będą walczyć jakieś postacie. Trzymając R1 wbiegnij pionowo po ścianie, aż złapiesz się gzymsu. Dyndając przejdź w lewą stronię, aż dotrzesz do drabiny. Zejdź po niej na duł.
Teraz musisz skakać z kolumny na kolumnę, aż znajdziesz się blisko sufitu. Przeskocz na lewą stronę ekranu, na platformę z drewnianymi drzwiami.
Wejdź na drewniane podwyższenie i skocz przez barierkę z powrotem na kolumnę. Obróć się, skocz w stronę przeciwną niż drzwi, o których była mowa wcześniej - tak aby złapać się wyżłobienia w ścianie. Gzymsem przesuń się w prawo i przebiegnij wzdłuż po ścianie w stronę drzwi (jeżeli masz wątpliwość użyj widoku pierwszej osoby R2). Podskocz i złap się gzymsu ponad głową. Tak oto znajdziesz drogę dalej. (SAVE 1) Użyj fontanny i jedziesz dalej.
Lokacja: "The Ramparts" (1%)
Znajdziesz się na balkonie. Wejdź po drabinie na górę. SCENKA.
Pierwszy przeciwnik. Nowość jaką uświadczymy w tej części PoP to silent kill (znane już z gier typu ManHunt, czy GTA SA). Za balkonem przeskocz w lewą stronę ekranu na kolumnę. Zjedź na dół i rozpraw się z kolejnym przeciwnikiem. W miejscu, gdzie urywa się balkon (po twojej lewej stronie) przebiegnij po ścianie. Na końcu złapiesz się gzymsu i tak przejdź na maksa w prawo omijając po drodze przeszkodę. Zjedź po drabinie i zabij kolejnego strażnika. Następnego żołnierza nie zaskoczysz, więc idź mu wklepać jak się patrzy.
Przebiegnij po lewej ścianie i odbij się w prawo. Gzymsami dojdziesz na górę i wdrap się po drabinie. Teraz wbiegnij pionowo do okna. SCENA.
Czas na walkę 3 na jednego. Zejdź na dół i daj z siebie wszystko ;). Dostać się na plac pomoże ci czerwona płachta, a brak umiejętności szermierskich możesz nadrobić pogardą dla tych popleczników Wezyra. Jeżeli ci się nie chce walczyć to olej ich i idź do wierzy. Tutaj masz drabinę - idź na górę.
Wbiegnij pionowo na ścianę i przeskocz na wystającą deskę. Stąd to już szybko na samą górę i dalej zeskocz na dół. Idź w lewo i wbiegnij pionowo po lewej stronie od drzwi. Przebiegnij po ścianie i ustaw się nad gościem. Poczekaj, aż zapali się sygnał do silent kill i atakuj. Pamiętaj, że podpowiedzi co do momentu naciśnięcia [] skończą sie za kilka plansz, a ty musisz uderzać (naciskać [] ) w momencie, kiedy zabłyszczy twój sztylet. Na dole od drabiny możesz wybrać, albo frontalny atak, albo wdrap się pionowo po lewej ścianie. Tu masz gzyms, z którego można przejść, aż do drugiego strażnika. Możesz im zafundować zbiorowego silen kill-a - no może jeszcze nie tu - raczej takie jeden po drugim, ale wrócimy do tej koncepcji. Biegnij do przodu i po drabinie na górę.
Lokacja: "The Harbor District" (3%)
Biegnij do końca i dalej po lewej ścianie. Na jej końcu odbij się w prawo. Tu dalej masz gzyms i musisz wejść na niego, a potem schwycić się palcami. Przejdź po desce na kolejny gzyms i przeskocz przez urwaną kładkę.
Teraz w miejscu, gdzie wiszą dywany przeskocz do przodu na deskę i przejdź na jej prawą stronę spokojnie opuść się na tą niższą i poczekaj, aż strażnicy uspokoją się po ataku paniki spowodowanej ptasią grypą. Stań nad wojownikiem i poczekaj, aż łucznik sobie pójdzie. Zarzuć Speed Kill i biegnij do tego z łukiem na kolejną siekaninę. Teraz po deskach na górę i w lewo.
Idź do przodu i wskocz na deskę, a z niej przed siebie na przestrzeń pomiędzy ścianami - widział pan jaki bajer dołożyli :D. Zjedź na dół i puść się. Jak zwykle w sytuacjach nieuzasadnionej przemocy tak i teraz polecam zignorowanie gości i przejście na kolejną dechę jakich w tym mieście wiele. To chyba trzepaki są. Nie wierze w teorię "deska zamiast sznurków do prania", więc w ojczyźnie perskich dywanów i płynu do ich czyszczenia, który nosi imię twojego największego wroga nie powinno nas to dziwić. Z deski na deskę i na wprost (czy raczej na lewo) pomiędzy blisko usytuowane ściany.
Tu zaliczyłem glebę :P. Skocz poprostu na kolejną deskę, a nie będziesz kombinował jak ja. Z niej na wprost pomiędzy ściany. Zjedź na dół obróć się i Speed Kill. W kolejnej lokacji zapali się ikonka oka - czyli można użyć L2 do oblukania sytuacji z szerszej perspektywy.
Ja się nie bawiłem w SK tylko poszedłem w lewo na dół po schodkach, później dalej w lewo po drabinie na drewnianą wierzę i z niej można przeskoczyć do przejścia. Tam spotkasz łucznika. Biegnij do końca i przeturlaj się pod drzwiami. SAVE
Lokacja: "The Streets of Babylon" (4%)
Wbiegnij na płonący po prawym pawilonie. Z niego możesz się rozejrzeć po okolicy. Przebiegnij po ścianie, aż do miejsca, z którego będziesz mógł przeskoczyć na lewo. Złap się deski i wdrap na nią. Wojownik się szwęda, więc możesz zacząć od niego używając SK. Potem ten sam chwyt dla łucznika i po ptokach. Łucznik patrzył się na deskę. Przebiegnij po ścianie na nią i z niej przeskocz w stronę, gdzie patrzy książę. Biegnij w lewo po schodkach, aż do ślepego zaułku. Tutaj odbijając się kolejno od ścian wdrap się na górę. Przejdź na deski, którymi przeskoczysz bez problemu na balkon po drugiej stronie. Przeskocz przez barierkę i skocz w wypalony róg tej przybudówki. Naciśnij L2. Kiedy wojownicy stoją do siebie placami masz szansę załatwić dwóch za jednym zamachem. Przejdź do kolejnych przestrzeni osiedlowych. Przeprawa ponad ściekami po deskach - to nie jest najtrudniejszy moment w grze, więc liczę, że sobie poradzisz. W kolejnym miejscu przebiegnij wzdłuż ściany i przeskocz na deskę. Z niej odbijając się od ściany wskocz wyżej. Na koniec prosto w korytarz z fontanną. SAVE.
Lokacja: "The Palace Balcony" (5%)
Wyskocz przez okno z którego widzisz pałacowy balkon. Przebiegnij po ścianie i przeskocz na balkon. Wbiegnij pionowo przy framudze (jeżeli takie wnęki mają framugę). Wdrap się ponad wroga i zaskocz go swoją przebiegłością xaxaxa. W korytarzu wciśnij L2 - kiedy łucznik się odwróci przejdź do pokoiku po lewej stronie. Wskocz na skrzynię. Wbiegnij pionowo na ścianę i odbij się na deskę. Przejdź nad łucznika, skąd można wykonać SK. Podejdź do drugiego i to samo z nim. Po jego prawej stronie jest taki niby stolik. Wbiegnij na niego i wbiegnij pionowo na ścianę. Na wysokości sitka, czy czegoś w tym stylu wciśnij []. Oto sposób na wejście jeszcze wyżej. Będąc na balkonie widzisz wystającą deskę, jakiś lufcik, czy otwarte okno. Biegnij po ścianie w stronę tego czegoś i odbij się z momencie, kiedy książę przymknie to okienko. Tu znajdziesz broń na wieszaku i przycisk do drzwi. Przejdź przez drzwi i przebiegnij po prawej ścianie łapiąc się na końcu sitka - []. Opadnij na deskę pod tobą. Przeskocz na ścianę po lewej i złap się mieczem sitka, a będziesz miał okazję na SK. Wdrap się na kolumnę, a z niej przeskocz na deskę i na kolejny balkon. Od razu biegnij pionowo na ścianę i wejdź na gzyms. Przejdź do końca w prawo i przeskocz nad głowę łucznika. Wiesz co dalej. Przeskocz na deskę i poczekaj na wojownika. Na dole jest zastawione przejście, ale możesz rozwalić jedną ławę bez ujawniania swoje obecności. Poczekaj, aż strażnik wyjdzie z szoku i wejdź do pomieszczenia.Wbiegnij pionowo na ścianę na wprost i przesuń się w prawo za plecy strażnika. Wejdź na balkon i po sprawie.Wojownik patrzył na ścianę. Wbiegnij po niej i przeskocz oczko wyżej używając sitek i miecza. Trzymając R1 skieruj gałkę w stronę wroga. Przebiegniesz tak na balkon. Teraz dostań się na deskę i na kolejną. Stojąc na końcu drugiej dechy podskocz, a księciunio złapie się gzymsu nad głową. przeskocz na drugą stronę i wejdź na balkon. Wbiegnij po stoliku na górę i chwyć się sitka. Przebiegnij w stronę wrogów i odbij się od ściany. Uważaj na równowagę, aby wszystkiego nie zaprzepaścić. Jakieś dwa pokoje dalej jest sala z posągami wyższymi od drzwi i stołem z talerzem i dzbankiem. Tutaj nad końcem stołu jest sitko do wspinania się wyżej. Użyj go i przejdź na gzymsy. SCENA z Kaileeną, ciągniętą jak szmata. Wejdź na balkon i wbiegnij na ścianę z ogromnym przyciskiem. Przeskocz na deskę i przez ukryte drzwi do SAVE-a.
Lokacja: "The Palace" (8%)
Tor przeszkód. Na jego końcu będzie dźwignia otwierająca przejście ponad twoją głową i machina w ścianie uruchamiana przez wbicie miecza (używa się podobnie jak sitka - rany to pewnie chwytak na pochodnie i flagi, a ja ciągle sitko, sitko).
Lokacja: "The Throne Room" (9%)
W wysokiej sali jest SAVE. Zostawiając fontannę za plecami skręć/odwróć się w lewo, a zobaczysz chwytak na pochodnię - zwany sitkiem - ponad posągiem siedzącego ptaka. Wdrap się na niego i użyj sitka. Przebiegnij w stronę patrolującego łucznika. Odbij się od lufcika i zaatakuj wroga. Możesz to zrobić SK-em. Normalnie air strike :). Przebiegnij nad drzwiami w drugi róg sali. Wdrap się na blok skalny. Przebiegnij po ścianie i odbij się od lufciku i złap się gzymsu. (podczas drogi wezyr będzie się zwierzał ze swoich przeżyć). Złap się sitka, aby przedostać się wyżej. Przeskocz na deskę i pomiędzy ściany. Ześliźnij się na dół i wyczekaj przeciwnika. Przejdź na drugi gzyms po przeciwnej stronie, niż ta z której przyszedłeś. Wskocz na sitko i przebiegnij w stronę dużej kolumny skacząc na nią w odpowiedniej chwili. Teraz możesz skoczyć na bardziej chudą kolumnę, a z niej bliżej tronu na barierkę balkonu, gdzie patroluje łucznik. Jeżeli zwisasz na barierce to cię nie uwidzi. Po zakończeniu sprawy łucznika przejdźmy do podwójnego Speed Kill. Wyskocz na końcu balkonu nad głowami dwóch wrogów i przeskocz na kolumnę. Z niej nad ich głowy. Nowy stopień trudności, ale wszystko spoko.
Książę jak zwykle narobił sobie kłopotów, bo cała pierwsza i druga część (a dokładniej wysiłki podjęte w tych częściach ) idą właśnie w pizdu i na lewo. Wezyr zabity w pierwszej części żyje, a Kaileena ocalona w drugiej części zabita przez Wezyra. No to wszystko od początku. Chlast w czoło. FILMIK. Od teraz znowu możesz cofać czas.
Lokacja: "The Trapped Hallway" (10%)
Biegnij walącym się korytarzem, aż do większej komnaty (po drodze zaliczając drzwi na przycisk), w której szybko tracisz grunt pod nogami. Biegnij prosto i w lewo. Na tym skrawku możesz wskoczyć nad głowę i użyć sitka (rany moi nauczyciele języka ojczystego chyba się przekręcają kiedy piszę takie jakieś polako podobne zdania - a niech ich robale gryza :P) Przebiegnij na drugie sitko i na balkon. Z niego można przebiec na czerwoną płachtę i zjechać na dół. (SAVE). Masz piaski czasu, więc pułapki ci nie straszne. Na końcu pułapek jest przycisk i drzwi. Przechodzimy do sali, gdzie się podłoga wali. Przebiegnij na drugą stronę pod drzwi i wejdź na chudą kolumnę. Mini tutorial na temat kolumn: nie musisz przekładać księcia na odpowiednią stronę kolumny. Wystarczy, że wskażesz w którą stronę ekranu ma skoczyć i dasz rozkaz "no to hop". Książę sam przejdzie na odpowiednią stronę kolumny i skoczy w zadanym kierunku. Przeskocz z jednej na drugą i na końcu na gzyms, z którego też szybko się ewakuuj. Przyjdź na gzyms wyżej. Teraz skaczemy na kolumnę, a potem na uchwyt dla pochodni. Po uchwytach na kolejne kolumny i do przejścia. Zjedź po szarfie i przeskocz w szczelinę. Zsuń się na dół. (SAVE)
Lokacja: "The Ruined Palace" (11%)
Przebiegnij przez korytarze z pułapkami. W sali, która straciła podłogę przeskocz nad dwiema wyrwami, aż dojdziesz do wojownika. Pokonaj go i idź tak dalej, czyli skocz na pozostały fragment podłogi w grubości (ja wiem...) 10 cm i przesuń się w prawo. Wyskoczy dwóch osiłków. We wnęce, z której przyszli jest skrzynka (nie mają one tu większego znaczenia - dają 10 punktów i napełniają piaski). Wejdź na takie schodki, które utworzyła obsunięta ściana i z nich na środek komnaty. Tutaj też jest wojownik. Ze środka komnaty przeskocz na ścianę z uchwytami. Przebiegnij w lewo i z balkonu w stronę lufciku. Odbij się od niego i wejdź do przejścia. (SAVE)
Lokacja: "The Royal Chambers" (12%)
Biegnij do końca korytarza. SCENKA.
Strony:
1
2
3
4
5